środa, 6 lutego 2013

Oponki - smak z dzieciństwa

Tłusty czwartek i ostatnie dni karnawału  kojarzą mi się ze smakiem oponek, które robiła moja mama. Każdego roku przy imieninach smażyła je dla  gości. Wszystkim bardzo smakowały. Później ta tradycja została zastąpiona pączkami z różanym nadzieniem czy marmoladą  i faworkami. Po jakimś czasie, gdy ja zabrałam się za kucharzenie, odnalazłam przepis na zapominane oponki. Smak powrócił i dziś postanowiłam podzielić się przepisem.

przed smażeniem
0,5 kg sera białego (twarogu)        
2,5 szklanki mąki
0,5 kostki margaryny
4 całe jaja
1,5 szklanki cukru
1 łyżka sody
1 łyżka octu lub spirytusu
cukier puder do posypania 







Ciasto zagnieść, wyciąć krążki i smażyć na rozgrzanym tłuszczu (najlepiej na smalcu), aż się zarumienią






Gotowe posypać cukrem pudrem (warto pamiętać, że trzeba to zrobić, gdy będą zimne, bo w przeciwnym razie cukier wchłonie się do środka)

  
Życzę wszystkim smacznego tłustego czwartku udanej ostatkowej zabawy  :-)

2 komentarze:

  1. Też dzisiaj robiłam. I oponki i faworki:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dobrze, że taki dzień trafia się raz w roku, inaczej byśmy nie zmieścili w drzwiach przy takich pysznościach,hahaha :-) pozdrawiam

      Usuń