środa, 20 listopada 2013

Świąteczne pierniki

Czas zająć się przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia, a ich pierwszym etapem jest pieczenie pierników, które muszą leżakować w szczelnie zamkniętym pudełku, aż  do świąt!

Składniki:
2 szklanki mąki
1/2 szklanki miodu płynnego
1 jajko
1/2 szklanki cukru pudru
1 łyżka masła
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki przyprawy do piernika

Wykonanie:
Masło. miód i cukier lekko podgrzać. Gdy składniki będą jednolite odstawić do przechłodzenia.
Do masy miodowej dodać jedno całe jajko, rozpuszczoną w letniej wodzie sodę ( w 1 łyżeczce wody, 1/2 łyżeczki sody), przyprawę do piernika i przesianą make. Całość wymieszać i odstawić do schłodzenia. Wycia kształty i posmarować przed włożeniem do piekarnika roztrzepanym jajkiem.
Pierniki piec  około 10 minut w temp. 180 stopni. Po upieczeniu, ostudzone włożyć do szczelnie zamykanego pojemnika i czekać cierpliwie do świąt ;p
 Przed wyłożeniem można pierniki polukrować, jeśli ktoś lubi ;-)

12 komentarzy:

  1. To ja się wpraszam na drugie święto, na te pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do świąt jeszcze ponad miesiąc czasu ja jeszcze w ogóle o nich nie myślę.
    Pierniki rewelacyjne :)
    Zapraszam serdecznie do polubienia mojego facebooka https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek i na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jeszcze miesiąc do świąt, ale pierniki im dłużej leżą, tym są smaczniejsze :0

      Usuń
  3. pychotka :) uwielbiam świąteczne wypieki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak pychotka, już nie mogę się doczekać świąt i ich pałaszowania !!!!

      Usuń
  4. ja jeszcze się nie wzięłam za pierniki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To myślę, że zbliża się czas aby pomyśleć o pienikach na święta, bo im starsze,tym lepsze. Ja wygospodarowałam odrobinę czasu i mogę dłużej zastanowić się jaki inne ciasta przygotować. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  5. Podoba mi się podtytuł Twojego bloga... te kalorie to prawdziwa "masakra" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Tak zgadzam się, ale nie można dać się zwariować. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Ja zazwyczaj piekę pierniki na 6 grudnia i obdarowuje nimi rodzinę i znajomych. I tylko od ich silnej woli zależy czy pierniki wytrzymają do Świąt :) Zapraszam po przepis: http://plonacemotyle.blogspot.com/2012/12/najlepsze-pierniki-na-swiecie.html Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję na pewno wypróbuje twój przepis.Pomysł na piernikowy prezent jest fajny :-) Pozdrawiam :-)

      Usuń