czwartek, 10 stycznia 2013

Ciasteczka serowe

 Mając w domu ser ricotta zastanawiałam się co tu z niego zrobić. Zaczęłam szperać po necie za jakimś szybkim przepisem. Wszystkie przepisy były z owoców letnich,a tu zima w pełni.Już myślałam,że nic nie uda mi się zrobić,a jednak dzisiejszego popołudnia wzięłam się za pieczenie ciasteczek serowych.


oto przepis:

125 g serka mascarpone (ja użyłam ricotty)
100 g cukru(pół szklanki)
350 g mąki (2 szklanki)
1 jajko
2 łyżki mleka
2 łyżki śmietany (ja użyłam 1 łyżki śmietany i 1 łyżki jogurtu naturalnego)
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 opakowanie cukru waniliowego

Z wszystkich składników zagnieść ciasto i wycinać ulubione kształty. Wyłożyć ciasteczka na papier do pieczenia,posmarować mlekiem ( ja część do tego posypałam cynamonem, kakao i mielonymi orzechami), piec w piekarniku nagrzanym na 180 stopni, przez około 10 minut (trzeba sprawdzić czy się zarumieniły).

oto efekt:
jeszcze w piekarniku





 efekt końcowy:

życzę udanych wypieków :)
SMACZNEGO!!!!


ps. w następnym poście będzie o pysznym torcie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz